reklamní billboardyReklamní billboardy jsou efektivním marketingovým nástrojem. Jedná se o plochy, které nabízejí dostatek prostoru a často se označují také jako takzvaná velkoplošná reklama. Umísťují se běžně v okolí silnic první třídy, u dálnic i u dalších hlavních dopravních tepen, kde jsou schopny oslovit co nejvíce potenciálních zákazníků. Můžete se s nimi setkat také ve městech nebo dokonce i na sídlištích. Umístění billboardu byste určitě měli přizpůsobit své cílové skupině.

S reklamním billboardem oslovíte své zákazníky ve velkém stylu. Budete moci snadno a rychle prezentovat své výrobky a služby na místech, kde si jich každý všimne. Můžete takto přímo podpořit jejich prodej a zlepšit image své společnosti. Reklamní billboardy mají velký marketingový význam, bohužel však jen těžko můžete sledovat jejich přínos, pokud používáte i další nástroje ke své propagaci. Efekt z billboardu se nemusí dostavit hned. Pokud někdo shlédne reklamu na vaši firmu, možná vaše výrobky či služby momentálně nepotřebuje. Když je ale budete potřebovat za týden, za měsíc či za půl roku, jistě si na vás vzpomene a obrátí se na vás. Obzvlášť pokud billboard bude působit po delší dobu, jestliže vsadíte na více reklamních ploch nebo je vhodně doplníte dalšími způsoby propagace tak, aby o vás bylo slyšet. Billboard se často využívá i jako světelná reklama.

Venkovní billboardy a jejich efekt

Billboardy se vždy využívají venku. Ačkoliv jsou vystaveny celé řadě vnějších vlivů, jako je třeba déšť, vítr nebo třeba i vandalismus, většinou mají trvanlivost v řádu několika měsíců. Je však pro jejich výrobu potřeba zvolit kvalitní materiály. To však už záleží jen na zhotoviteli billboardu a na vaší cenové investici. Na billboardu se nevyplatí šetřit. Mnohem lepší je si svou investici rozložit do více měsíců, aby se pro vás stala cenově přijatelnější. Do reklamy je vždy potřeba investovat. A obzvlášť v počátcích, kdy firma ještě negeneruje takový zisk, jaký bychom očekávali, to může být náročné. Výrobu billboardu tak můžete zaplatit nejen ze svých peněz, ale také se na ni jistě využít i nějaká půjčka.

Billboardy mohou působit regionálně nebo celoplošně. Jestliže se rozhodnete jen pro regionální reklamu, určitě vám vyjde o něco levněji než ta celorepubliková. Celoplošné billboardy můžeme doporučit podnikatelům, kteří mají síť obchodů či poboček nebo kteří provozují internetový obchod. Pokud však působíte jen v jednom regionu, kde třeba nabízíte regionální výrobky, nemá smysl reklamní billboardy dávat třeba až do Prahy. Mnohem lepší je zvolit třeba tři, čtyři nebo pět billboardu ve vybraném kraji. Standardní reklamní plocha činí 5,1 m na šířku a 2,4 m na výšku. V případě atypické reklamy si určitě připlatíte. Nepočítejte s tím, že si billboard uděláte sami, je mnohem lepší obrátit se na zkušeného specialistu.

Pronájem billboardu

Na internetu si zcela běžně můžete sjednat pronájem billboardu. Najdete zde řadu společností, které se na něj specializují. Kromě ceny chtějte znát také jejich zkušenosti. Billboard je reklama středního formátu, takže ceny bývají přijatelné pro střední i menší podnikatele. Velké firmy již často volí mnohem větší bigboardy, které nabízejí téměř dvojnásobek plochy. Jsou velmi oblíbené tam, kde je velká koncentrace billboardů a vy svou reklamu chcete nějak odlišit.

Billboardy jsou nejběžnějším reklamním nosičem v České republice. Nachází se jich tu více než 1500. Je tedy jisté, že určitý efekt vám přinesou. Pokud si nejste jisti, můžete zvolit pronájem třeba jen na měsíc a uvidíte. Po této době si můžete vyhodnotit reklamní kampaň a zvážit další investici. Ve spolupráci s profesionální firmou máte šanci vytvořit opravdu kreativní venkovní reklamu. Pronájem billboardů často probíhá i jako last minute. Tyto nabídky jsou obvykle mnohem více cenově výhodnější. Můžete si vybrat z billboardů k pronájmu, které jsou i nejsou osvětlené.

Výstavba billboardů

Jestliže jste si nevybrali z nabídky již vytvořených ploch, můžete si nechat postavit billboard vlastí. V úvahu přichází například výstavba billboardu na vlastním pozemku, na kterou si beztak ale musíte najmout specializovanou firmu, jelikož to sami pravděpodobně nezvládnete. Jestliže máte pozemek na frekventovaném místě, tak se vám tato investice určitě může vyplatit. Za billboard totiž zaplatíte jen jednorázově a nebudete tak muset platit žádný pronájem.